Jeudi, 21 De Septembre De 2017
Fax: 973 71 71 15

Tourisme

Ruta de la Fita Alta

La Fita Alta: Recorregut pel Tossal de les Tenalles fins a la Fita Alta, un tossal de modesta altura on hi havia hagut un poblat ibèric. Aquest promontori té una situació estratègica que permet gaudir d’una àmplia panoràmica sobre el Pla d’Urgell i tota la plana de Lleida i que, els dies clars, ens permet veure la ciutat de Lleida, el Montsec, el Montsant, l’altiplà de la Segarra i les terres aragoneses a Ponent. Aquesta ruta té com a punt de partida el poble de Sidamon, on es pot arribar tant des de Lleida com des de Barcelona per la N-II. Cal situar-se en el punt quilomètric 480 de la carretera. Des d’aquí ens dirigirem a l’eixample urbà de la perifèria per l’avinguda de la Generalitat i continuarem per la pista que hi ha després. - Trobarem una bifurcació. Haurem de continuar per la pista de la dreta. Més endavant trobem una altra bifurcació i aquest cop haurem d’agafar la direcció cap a l’esquerra. - A mà esquerra hi ha una caseta. Cal pujar a una pista que hi ha damunt d’un camp d’oliveres. Ja en el llom de la serra, se segueix la carena fins a l’antena de la Fita Alta, clarament visible des d’aquest punt. La Fita Alta. Tot i que aquest tossal només arriba als 290 m, l a vista s’estén des del Montsant (al sud) al Montsec (al nord). - Després cal dirigir-se a ponent, cap a la punta de la serra. La baixada es farà per un camí que surt 50 m per sota l’extrem de la serra. Ben aviat arribarem a una cruïlla de camins on cal agafar el de la dreta. - Sidamon. Fi de l’itinerari. Informació Pràctica - Recorregut: 3,5 km - Dificultat: Cap. Però cal evitar les hores caloroses de l’estiu Especificacions de la Ruta - Època de l’any: primavera/estiu/tardor/hivern - Tema: natura - Mitjà de transport: a peu o en bicicleta - Durada: curta

L'Església parroquial de Sant Bartomeu

L'Església parroquial de Sant Bartomeu centra el poble i s'edificà al segle XVIII sobre el solar de l'antic castell de Sidamon i temple primitiu; és d'una sola nau i factura molt simple, amb una austera façana gairebé mancada d'ornamentació i campanar de planta quadrada.

Tossal de les Tenalles

Interessant i important estació arqueològica que fou escavada al 1915. El Tossal de les Tenalles, ocupa el cim d'un tossal d'uns 70 metres de llargada per uns 20 metres d'amplada. En aquest Tossal hi ha vestigis d'una necròpolis romana. També s'han trobat restes molt importants corresponents al període ibèric. Tot plegat conforma una de les troballes arqueològiques més importants del Pla d'Urgell.

Pineda Municipal

Situat a les afores del poble, uns 300 metres, en el camí de la Serra, lloc plantat de pins conegut com a zona d’esbarjo La Pineda, condicionat per cuinar, té barbacoas, aigua corrent i serveis